Eerste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Flonna Verbets - WaarBenJij.nu Eerste verslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Flonna Verbets - WaarBenJij.nu

Eerste verslag!

Blijf op de hoogte en volg Flonna

10 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

สวัสดี!
ยินดีต้อนรับสู่การรายงานครั้งแรกของเรา.

Met de eerste (voor Floris tweede) Thaise maaltijd achter de kiezen is de rust eindelijk wedergekeerd en staan we op het punt om onze jetlag te gaan verdrijven komende nacht.
Maar dit ging niet zonder slag of stoot.

Het reisgezelschap (wij dus) vertrok met goede zin richting bestemming nummer 1:
Krungthep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahadikok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasi
(voor de onwetende onder ons ook wel Bangkok genaamd).

De vliegreis was genieten (films en gratis onbeperkt eten en drinken) maar nam een onaangename wending toen Donna tijdens het ontbijt, een fruithapje, in blinde paniek naar haar kotszak greep en deze met luid geklater volstortte. Dit was de eerste van de velen die zouden volgen. Na iedere gevulde zak kwam de olijke stewardesse met een brede glimlach aan om het resultaat in ontvangst te nemen waarbij niet werd geschroomd om de zak enkele seconden boven het ontbijtje van de Deense buurman te laten bungelen. Petje af voor de KLM-kotszakkwaliteiten, geen druppeltje!

Ook de Metro werd niet ontzien. Maar 5 zakken later keerde de rust weder.

In Bangkok aangekomen met trein en metro waren we op zoek naar een hostel. Als zoekende blonde toerist trek je veel aandacht en wil iedereen je 'helpen'. Na een aantal Thaitjes te hebben afgewezen klonk een gratis ritje in de tuktuk te goed voor Floris en racete we, na wat gesteggel met de chauffeur, door de drukke straten van Bangkok waarna na 10 minuten plots in een steriel reisbureau zaten op de nog in plastic verpakte imitatielederen stoelen.
Om jullie verdere details te besparen: we hebben het naar onze zin en Donna is weer redelijk de oude.
Morgen gaan we met een busboot naar het oude gedeelte van de stad, maar nu eerst...
นอนหลับฝันดี!

• 10 Oktober 2012 - 16:33

Raven:

Euh, euh euh! eerste reactie!

Toppie dat kotzakken verhaal... een 'zuur' begin dus...
    Dat vreemde lettertype kan ik niet lezen maar ik bedenk zelf wel iets wat er zou kunnen staan. Leuk dat jullie dat gaan doen! En veel plezier ermee!

Groet Raven

• 10 Oktober 2012 - 16:50

Erik (Jonie):

Tweede reactie! :P

Wat een begin van de vakantie zeg! Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met Donna?
    Veel plezier nog verders!

@Raven
    Ik zal het even voor je vertalen.
    สวัสดี!
    ยินดีต้อนรับสู่การรายงานครั้งแรกของเรา betekent:
    Hallo! Welkom bij het verslag voor de eerste maal van onze
    นอนหลับฝันดี! betekent:
    Dromen in hun slaap goed!

Dus de eerste is iets als "Hallo en welkom bij ons eerste verslag van onze (reis) en dat laatste zal iets als "weltrusten" betekenen gok ik. :)

Groeten, Erik

• 10 Oktober 2012 - 16:55

Arne:

Hahaha, leuk verhaal! Wel spijtig voor Donna. Beterschap!

Klinkt erg leuk wat jullie van plan zijn, ik hoop dat jullie van de trip genieten.

Trouwens stond een tijde op de kotzakken van de lufthansa "bedankt voor uw kritiek" :D

Groeten,

Arne

• 10 Oktober 2012 - 17:24

Irene:

Leuk om jullie verhaal te lezen! Donnie, hopelijk word je snel beter! Ik zou maar geen fruithapjes meer eten deze vakantie ;). Aan de andere kant: je afweersysteem kan nu wel weer tegen een stootje ;). Geniet ervan jullie beiden!! Xxxxxx

• 10 Oktober 2012 - 19:43

Fonsmarita (tja Geen Gemeenschappelijke Letter):

ha die flonna: tja, die evenwichtsorganen is een familiekwaal. Volgende keer toch maar weer een reistabletje?
    Veel plezier en we volgen jullie! Groet f&m

• 11 Oktober 2012 - 10:55

Anke:

He!!
    Wat goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en ook al heel wat hebben meegemaakt ;). Hopelijk voel je je al wat beter Donna, zodat je er optimaal van kunt genieten!!
    Hoe was het oude gedeelte van Bangkok? Ben nu al benieuwd naar jullie volgende bericht!

Liefs,
    Anke

• 11 Oktober 2012 - 19:31

Kees En Ine:

Gelukkig, weer op pad. Was het mooi in de oude stad?

• 12 Oktober 2012 - 20:47

Marike:

Dag Flonna! Hopelijk hebben jullie wel genoten van de stadjes.
    Tja dat zat wel even tegen, hopelijk gaat het nu weer beter met Donna.